porady jak to ugryźć

4 naturalne sposoby na zwiększenie odporności.

4 naturalne sposoby na zwiększenie odporności.

Znów to samo. Rok zatacza krąg i stajemy w obliczu jesieni i zimy. Słońce widujemy z rzadka, za to często deszcz albo zimowe roztopione błoto, które było kiedyś śniegiem… Zapasy energii się wyczerpują. Coraz częściej wspieramy się kawą. Ze strachem obserwujemy, czy dzieci nie przywloką jakiegoś kolejnego wirusa i nasz dom nie zamieni się w małe, chorobowe piekiełko, w którym (o zgrozo!) będziemy przymusowo zamknięci przez bliżej nieokreślony czas (wirusy lubią się przenosić z jednego członka rodziny na drugiego).
Czy jest jakiś sposób na to, żeby się przed tym uchronić? Pewnego i w 100% skutecznego pewnie nie ma, ale to nie znaczy, że nie można dużo zdziałać. Bezczynność jest nie na miejscu! Co jest najważniejsze w walce o odporność? Wg nas podstawa to sen i ruch, najlepiej na świeżym powietrzu. Niby rzeczy podstawowe, a naprawdę działają cuda. Trzecie na podium to właściwe odżywanie się. Dlatego chętnie podzielimy się z Wami naszymi sposobami na wzmocnienie.

 
1. Zioła
Jesienią i zimą nasze organizmy są często wysuszone przez ogrzewanie i trzeba je dobrze nawadniać. Lubimy wtedy sięgać po ciepłe napoje, bo jakoś mniej chce się zimnej wody. No ale ile można pić herbatę? Picie jej w nadmiarze nie jest zdrowe. Wtedy na ratunek spieszą zioła! No i przy okazji wspomagają nas dzielnie w nierównej walce z wszechotaczającymi o tej porze roku wirusami.


Czystek – działa przeciwwirusowo i antybakteryjnie. Zapobiega chorobom cywilizacyjnym, hamuje procesy starzenia się. Usuwa stany zapalne organizmu, a także chorobotwórcze komórki, które są między innymi przyczyną nowotworów (a kysz!). Eliminuje ciężkie metale z organizmu i pomaga przy zatruciach. Usuwa nadmiar wody. Walczy z apatią i przemęczeniem. Polecany jest również przy infekcjach górnych dróg oddechowych.

Pokrzywa – pomaga przy jesiennym (wiosennym zresztą też) osłabieniu. Moje ukochane ziele, które sprawdza się znakomicie w postaci parzonej herbaty. Ma wszechstronne właściwości zdrowotne. Dużo żelaza. Polecana jest zatem anemikom, kobietom mającym obfite miesiączki, krwiodawcom. Pobudza przyrost czerwonych krwinek, więc może być stosowana przy problemach z krzepliwością krwi. Obniża poziom cukru we krwi. Z racji swoich właściwości oczyszczających, pomaga narządom prawidłowo funkcjonować. Ponadto, zioło wykazuje działanie podobne do antybiotyków oraz antyrakowe – stymuluje tworzenie się zdrowych komórek.

Melisa – kojarzona jest przede wszystkim z działaniem uspakajającym, ale ma też właściwości przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne.

My stale trzymamy taki żelazny, ziołowy zestaw w kuchni i codziennie (na zmianę, żeby nudy nie było) stosujemy. Należy tylko pamiętać, że aby zioła rzeczywiście przynosiły efekty, należy je pić regularnie.


2. Pigwowiec

Herbaty i zioła lubimy zimą dosmaczać czymś zdrowym. W naszym przypadku jest to pigwowiec. Kwaśny jak cytryna, ale ma od niej o wiele więcej witaminy C. To prawdziwa bomba witaminowa. Przepadamy zwłaszcza za syropem z pigwowca z miodem (dodaje słodyczy). Dla tych, co chcą zadbać o linię polecamy syrop z pigwowca z ksylitolem (cukrem z brzozy, o 40% mniej kalorycznym niż zwykły cukier i do tego jeszcze mającym działanie bakteriobójcze).

3. Czarna porzeczka

To kolejna alternatywa dla tabletki z witaminą C. Czarna porzeczka jest bowiem jedną z najbogatszych w tę witaminę roślin.  Zatem zamiast faszerować się aptecznymi produktami bez smaku polecamy skosztować syropu.
W swoim standardowym pakiecie (bez dopłat!) czarna porzeczka oferuje również masę przeciwutleniaczy (ustępuje tylko aronii, czarnym jagodom i żurawinie), pektyny (walczą ze złym cholesterolem i zbyt wysokim stężeniem glukozy)  i witaminę A (gińcie choroby oczu!).
My polecamy Wam syrop, nektar i dżem z czarnej porzeczki.


4. Czarny bez

W medycynie ludowej stosowany od wieków. Oczyszcza krew. Usuwa z organizmu toksyny i szkodliwe produkty przemiany materii. Pomaga w stanach zapalnych żołądka i jelit. Ale też ma działanie przeciwzapalne i przeciwgorączkowe.
My polecamy syrop i konfiturę z czarnego bzu. 
 
Bądźcie zdrowi!
 
Agnieszka

PRODUKTY Z PRZEPISU

4 naturalne sposoby na zwiększenie odporności