porady jak to ugryźć
  • sklep
  • Obiady
  • Gwyneth Paltrow zakochana w naszej kaszy. Zakochaj się i Ty!

Gwyneth Paltrow zakochana w naszej kaszy. Zakochaj się i Ty!

Gwyneth Paltrow zakochana w naszej kaszy. Zakochaj się i Ty!

Od jakiegoś czasu panuje moda na kasze rodem z Ameryki południowej, canihua, i quinoa podbijają nasze polskie serca. A tymczasem na zachodzie modne staje się to, co my mamy na wyciągnięcie ręki. Tak dostępne, że czasem zapominamy jak cenne. Kasza gryczana.

Vogue ogłosił ją nowym, bezglutenowym „superfood”. Gwyneth Paltrow na swoim blogu pokazała jak ją przyrządza. Celebryci gremialnie zaczynają się nią zachwycać. I nie bez przyczyny!

Kasza gryczana ma mnóstwo cennego białka ( na poziomie podobnym do roślin strączkowych). Bogata jest w unikatowe aminokwasy, których nasz organizm nie potrafi sam wytworzyć. Pełna błonnika, soli mineralnych i witamin. Nie zakwasza organizmu. Polecana jest dla osób będących na diecie (błonnik w natarciu!). Również dla tych żyjących w stresie (któż nie jest) i z  chorobami układu krążenia. Nie zawiera glutenu, więc osoby będące na diecie bezglutenowej, mogą śmiało korzystać z jej dobrodziejstw.

Brzmi nie gorzej niż importowane nowości, prawda?:)

Na rynku dostępne są dwa rodzaje kaszy gryczanej. Prażona (czyli poddawana obróbce w wysokiej temperaturze) i nieprażona. Jak to zwykle bywa, im mniej naszej ingerencji w jedzeniem, tym zdrowiej. Tak jest i w tym przypadku. Kasza nieprażona zachowuje 100% swoich właściwości odżywczych, dlatego my w naszym butiku Jadłosfery oferujemy Wam właśnie taką ( znajdziecie ją tutaj).  Jest nieco delikatniejsza w smaku niż jej bardziej znana, prażona siostra.

Kaszę można oczywiście traktować jako dodatek do dań warzywnych i mięs. Ja mam jednak dla Was dodatkowo prosty przepis, który od kilku lat świetnie zdaje egzamin w moim zdominowanym przez mężczyzn domu.

Znów będą kotlety;) Kotlety brokułowo-gryczane.

Co będzie potrzebne?

2/3 szklanki kaszy gryczanej niepalonej

1/2 główki brokuła przeciętnej wielkości

1/3 szklanki płatków owsianych

garść prażonego słonecznika

pieprz biały

sól arcydzięgielowo-pietruszkowa

kminek


Kaszę gotujemy przez około 15 minut w proporcjach 2 szklanki wody z solą do 1 szklanki kaszy. Brokuła również gotujemy do miękkości. Płatki owsiane mielimy w malakserze. 

Kaszę z brokułem i płatkami mielimy. Dodajemy pestki słonecznika. Formujemy kotleciki. Pieczemy je na wyłożonej papierem blasze na 230 stopniach przez około 20 minut ( po 10 minutach przewracamy je na drugą stronę).

I gotowe!

Bądźcie jak celebryci. Jedzcie kaszę gryczaną:)

Agnieszka

PRODUKTY Z PRZEPISU

Gwyneth Paltrow zakochana w naszej kaszy. Zakochaj się i Ty!