porady jak to ugryźć

Jagodowa miska śniadaniowa. Miks idealny.

Jagodowa miska śniadaniowa. Miks idealny.

Pan w moim warzywniaku zaalarmował mnie, że jagody powoli się kończą. Wiecie o tym?! Ledwie wróciłam z urlopu, ledwie zdążyłam ich spróbować, a tu już trzeba się będzie żegnać. Prędko zatem zakupiłam potężną dawkę. Spałaszowałam razem z dziećmi ryż jaśminowy z jagodami, a zaraz potem zabrałam się za szykowanie jagodowego posiłku z przeznaczeniem na mój najważniejszy posiłek dnia. Czy muszę dodawać, że chodzi o śniadanie?:) Czego potrzebujecie, żeby przyrządzić sobie taką pyszność?

1 szklanka jagód

8 czubatych łyżek płatków jęczmiennych

1 łyżka lnianych płatków śniadaniowych

1/3 szklanki dowolnego napoju wegańskiego

1 łyżka łuskanych nasion konopi (do dekoracji)

kilka orzechów włoskich

żadnych słodzików!

2/3 szklanki jagód zmiksujcie z pozostałymi składnikami. Przelejcie do miseczki. Udekorujcie pozostałymi jagodami,  nasionami konopi i orzechami włoskimi.  Zajadajcie! Nie trzeba dodawać żadnych słodzików, żeby to danie było pyszne. W pełni wystarczają świeże jagody i płatki jęczmienne, które z natury są lekko słodkawe w smaku.

Taka miska to prawdziwa petarda zdrowotna. Jagody mają silnie działanie antyoksydacyjne. Przeciwdziałają anemii. Mają właściwości bakteriobójcze i antywirusowe. Płatki jęczmienne dokładają swoją antyrakową cegiełkę do tego dania. Poza tym regulują trawienie i są pomocne w odchudzaniu, bo dają uczucie sytości. Lniane płatki śniadaniowe znakomicie działają na układ trawienny. Pomagają obniżyć poziom cholesterolu. Wspierają układ krążenia. Konopie z kolei to idealne źródło tłuszczy, białka i błonnika. Mają też sporo witaminy E, żelaza, wapnia, cynku, fosforu. A nie mówiłam, że petarda?!

 

Wszystkiego zdrowego,

Agnieszka

 

PRODUKTY Z PRZEPISU

Jagodowa miska śniadaniowa. Miks idealny.