porady jak to ugryźć

Kokosowy pudding z siemienia lnianego. Zdrowotne cudo.

Kokosowy pudding z siemienia lnianego. Zdrowotne cudo.

Mam dla Was coś w sam raz na upalne lato! Przepyszny deser z 4 zaledwie składników (nie wliczając w to sezonowych owoców, które akurat mamy pod ręką i które powinny posłużyć do dekoracji). Pudding z siemienia lnianego. Zawsze byłam fanką (choć nie fanatyczną) makrobiotycznego podejścia mówiącego, że to, co rośnie w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od naszego miejsca zamieszkania jest dla nas najzdrowsze, bo najlepiej dopasowane do potrzeb naszych organizmów. Zatem pomysł na pudding z siemieniem lnianym zamiast modnej wersji z chia (choć tą też lubię) spodobał mi się bardzo:) A jeszcze bardziej dlatego, że jest super hiper prosty w wykonaniu. Tylko kilka minut pracy i trochę czekania aż pudding zastygnie w lodówce. Takie przepisy to ja lubię. I coś mi się wydaje, że i Wam może się spodobać. Tym bardziej, że chyba każdy ma świadomość, ze jedzenie siemienia lnianego to dobro w czystej postaci. Idealne zwłaszcza dla tych, którzy mają jakiekolwiek dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Znam kilku takich, których wyleczyło regularne picie siemienia lnianego na pusty żołądek. Siemię obniża też poziom cholesterolu. Chroni przed nowotworem piersi, jajników, prostaty i jelita grubego. Pomaga kontrolować poziom glukozy we krwi. Wspiera odchudzanie dzięki pomocy w utrzymaniu uczucia sytości. Pomaga dbać o piękne włosy i paznokcie. Czegóż chcieć więcej?

Co zatem będziecie potrzebować, żeby przyrządzić ten prozdrowotny budyń?

 

400 ml mleka kokosowego (takiego z puszki, z dobrym składem i dużą zawartością kokosa, ja użyłam mleczka Terrasany, które w składzie ma 80% kokosa, 20% wody i nic więcej; ważne, żeby mleczko nie było zbyt rozwodnione, bo pudding może nie wyjść, co przetestowała kiedyś moja koleżanka)

sok z połówki limonki (absolutnie nie pomijajcie tego składnika)

1 łyżka słodzidła (u mnie syrop klonowy)

4 płaskie łyżki lnianych płatków śniadaniowych Dobrej Kalorii

 

Zmiksujcie wszystkie składniki. Przelejcie do pucharków. Włóżcie do lodówki na kilkanaście godzin. Potem koniecznie udekorujcie owocami (są potrzebne do przełamania smaku) i zajadajcie się do woli.

Podane w przepisie składniki wystarczą na 4 małe, podwieczorkowe porcje. Jeśli chcecie taki pudding potraktować jako śniadanie, wystarczy dla dwóch solidnie głodnych osób.

 

Wszystkiego pysznego!

Agnieszka

PRODUKTY Z PRZEPISU

Kokosowy pudding z siemienia lnianego. Zdrowotne cudo.

10.99 zł