porady jak to ugryźć

Orkiszowo-jęczmienne śniadanie dla aktywnych.

Orkiszowo-jęczmienne śniadanie dla aktywnych.

Łatwiej być aktywnym w lecie. Też tak macie? Sił jest jakby więcej. To chyba słońce i długi dzień mnie tak napędzają. Z przyjemnością często biegam, jak się tylko da wsiadam na rower. Podczas wakacji w Chałupach próbuję swoich sił na kitesurfingu (ciągle czuję ogromny respekt przed tym sportem, ale się nie poddaję i postanawiam w tym roku powalczyć ze swoimi lękami, bo jednak ciągnie mnie ogromnie, woda, wiatr, to musi być piękne!).

Przy takiej dawce ruchu po prostu trzeba dobrze jeść i uzupełniać  brakujące kalorie. U mnie zawsze najważniejsze w tym kontekście jest śniadanie. Musi być pożywne i smaczne. Ma mi w końcu dać siłę na cały dzień pełen ruchu! A że wszystko się nudzi, jeśli je się to za często, nawet najlepsza na świecie i uwielbiana przeze mnie owsianka i jaglanka, to wciąż szukam nowych pomysłów na śniadania.

Dlatego mam dla Was kolejny przepis. Jak zwykle prosty. Choć wymaga 20 minut pieczenia, więc jeśli rano macie naprawdę mało czasu, warto przygotować sobie wszystko już wieczorem i rano po prostu wyjąć gotowe danie z lodówki.

Co będzie Wam potrzebne?

szklanka płatków jęczmiennych

szklanka płatków orkiszowych

szklanka pestek słonecznika

2/3 szklanki orzechów włoskich

sok z połówki cytryny

3 jajka

2 łyżki oleju kokosowego

4 czubate łyżki miodu

Płatki i orzechy uprażcie na patelni. Potem (po lekkim wystudzeniu) dodajcie do nich prażone pestki słonecznika, jajka, olej, miód. Wymieszajcie dokładnie. Przełóżcie do wyłożonej papierem do pieczenia blachy i wsadźcie na 20 minut do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni.

Danie starcza na posiłek dla całej (czteroosobowej) rodziny. Można jeszcze udekorować je sezonowymi owocami, na przykład świetnie się sprawdzają maliny. Pałaszujcie ze smakiem!

 

Agnieszka


PRODUKTY Z PRZEPISU

Orkiszowo-jęczmienne śniadanie dla aktywnych.

20.99 zł18.89 zł

Najbardziej lubicie

Pokaż więcej