porady jak to ugryźć

"Finger food" do lasu.

"Finger food" do lasu.

Pozostaję wyznawcą „świeżego powietrza”, ale uprzedzam tym razem o smogu nie będzie ani słowa. Inaczej – będę pisała długo, męcząco, a w samym wpisie zabraknie puenty. Dlatego do sedna- bez wyjścia na podwórko nie jestem w stanie się obudzić. Powietrze stawia mnie na nogi. O każdej porze roku i to bez znaczenia, czy mam do czynienia z warmińskim powietrzem, czy też powietrzem ze śródmieścia Warszawy. Powietrze kocham miłością ślepą. I tę miłość do świeżego powietrza staram się też zaszczepić u moich dzieci. Wiem, że to będzie procentować! Dlatego propozycja podzielenia się naszym pomysłem na drugie śniadanie z Leśnym Przedszkolem Podkrzaczek trafiła u mnie na podatny grunt. Co zatem zaproponowałabym małym wyznawcom świeżego powietrza? Po pierwsze, musi być smacznie! To rzecz najważniejsza, bo przedszkolne życie pełne jest emocji, dlatego jedzenie powinno być smakowitą przerwą. Po drugie, musi być energetycznie. Nasz organizm zużywa na świeżym powietrzu, zwłaszcza przy niższych temperaturach, znacznie więcej energii, choćby po to, by utrzymać stałą ciepłotę ciała. I po trzecie, takie drugie śniadanie powinno być zdrowe i niezbyt czasochłonne w przygotowaniu. To moja życiowa dewiza, jeśli chodzi o użytkowanie kuchni. Dlatego do kuferka śniadaniowego proponuję zabrać:

· Szybkie w przygotowaniu i zdrowo słodkie placki bananowe – typowe „finger food” z lekko tajskim posmakiem. Dobra konkurencja dla typowej kanapki. Składniki:

1-2 dojrzałe banany (zblendowane lub potraktowane widelcem)

3 łyżki mąki ryżowej lub jaglanej

3 łyżki wiórków kokosowych

1 jajko lub łyżka mielonego siemienia lnianego zalanego gorącą wodą (ok 1/5 szklanki), pozostawiamy ją do napęcznienia (ok 3-5 minut), by powstała kleista masa. 1 czubata łyżka = 1 jajko.

Odrobina mleka ryżowego (jeśli ciasto jest zbyt gęste)

Olej kokosowy do smażenia (tu pamiętajcie, że olej kokosowy znacznie szybciej niż każdy inny osiąga wysoką temperaturę, więc smażyć należy placki na mniejszym ogniu). 

Gruszka – pokrojona w słupki. Doskonale komponuje się z plackami bananowymi. Będzie soczystą przegryzką, a zjedzona przed obiadem dostarczy witamin i świetnie przygotuje małe brzuszki na cięższy posiłek

· Woda

· Smakołyk na popołudnie, np.  

- Kilka herbatników, polecamy Bio Ania-Bio herbatniki mini zoo 

- Kawałek gorzkiej czekolady, polecamy Chocolate Bush-Czekolada gorzka BEZ CUKRU 

- Baton Warszawski

Taki zestaw na pewno spotka się z akceptacją wymagających przedszkolaków, ale dla pewności placki można wypróbować w weekend. U mnie mają one swoich sympatyków zarówno wśród nieletnich jak i dojrzałych konsumentów. Jeśli chodzi o smakołyki – dawkowanie pozostawiam rozsądkowi rodzicielskiemu. Na zdrowie! 

Dorota

PRODUKTY Z PRZEPISU

"Finger food" do lasu.