porady jak to ugryźć

Truskawkowy budyń z chia. Pyszna dawka mocy!

Truskawkowy budyń z chia. Pyszna dawka mocy!

Truskawki nie nudzą się nigdy. Zanim bowiem zdążą się znudzić, już znikają. Późniejsze ich odmiany to jednak już nie to samo…Spieszmy się zatem wykorzystywać truskawki w codziennych daniach. Ani się spostrzeżemy i już ich nie będzie. Zgodnie z tym hasłem ja mam dla Was oczywiście małą podpowiedź i przepis kolejne truskawkowe znakomitości. Wyjątkowy szybki w wykonaniu. Nawet w Jadosferze, która stawia na szybkie przepisy, rzadko trafiają się aż takie gratki dla leniuchów i tak ekspresowe pomysły na posiłki. Od razu zresztą w dwóch wersjach. Śniadaniowej, takiej w pełni fit i podwieczorkowej, nieco słodszej, bo podwieczorkową porą dopada nas przecież często chętka na małe co nieco. Do dzieła!

Czego będziecie potrzebować?

2 szklanki truskawek

4 łyżeczki chia

sok z połówki limonki (w wersji śniadaniowej)

kilkanaście listków mięty

3 łyżeczki ksylitolu (w wersji podwieczorkowej)

Truskawki umyjcie i wyszypułkujcie. Wrzućcie do blendera. Dodajcie chia, wyciśnięty sok z limonki i miętę, jeśli wybieracie najzdrowszą wersję śniadaniową. Jeśli jednak macie ochotę na łasuchowanie, wymieńcie sok z limonki na ksylitol (bądź inne słodzidło z którym Wam osobiście jest najbardziej po drodze). Zmiksujcie. Przelejcie do pucharków. Włóżcie na 30 minut do lodówki. I gotowe! W myśl zasady, że je się oczami, możecie jeszcze tylko udekorować pucharek miętą i kilkoma kawałkami truskawek. Zajadacie ze smakiem! Bo, że będzie zdrowo, to chyba nie musze przekonywać. Chia to kwasy omega-3, żelazo, wapń, magnez, błonnik, cynk, fosfor, antyoksydanty. Truskawki nie dość, że mają wyjątkowo mało kalorii, to jeszcze poprawiają trawienie, a oprócz tego obniżają ciśnienie, poziom cholesterolu, przynoszą ulgę w zaburzeniach układu moczowego, ze względu na liczne zawarte w nich witaminy są wskazane przy anemii. 

 

Wszystkiego pysznego!

Agnieszka

PRODUKTY Z PRZEPISU

Truskawkowy budyń z chia. Pyszna dawka mocy!

14.69 zł

- +