porady jak to ugryźć

Leniwe w zdrowszej wersji.

Leniwe w zdrowszej wersji.

Leniwe to ulubione danie większości dzieci. Moje zajadają się nim szaleńczo. Gdy zerkam na jadłospis w przedszkolu i szkole i widzę leniwe, wiem, że dzieci nie wrócą do domu głodne. Zatem gdy tylko w domu dopadają nas okresy ostrego niejadkowania (nie wiem jak u Was, ale u mnie jest tak, że dzieci jadają trochę fazowo, bywa, że pochłaniają niewiarygodne ilości, ale bywa też, że grymaszą na wszystko, co tylko im podsuwam), sięgam po ten przepis. Leniwe w nieco zdrowszej wersji, bez napychania się mało wartościową, dokładnie oczyszczoną i pozbawioną wartości odżywczych, mąką pszenną. Dosłodzone dodatkowo nie cukrem, a bananem.

Co będziecie potrzebować?

250 g twarogu tłustego lub półtłustego

6 czubatych łyżek mąki ryżowej

1 jajko

½ dojrzałego banana dla osłody

Rozgniećcie dokładnie twaróg i banana (ja robię to po prostu tłuczkiem do kartofli). Dodajcie jajko i mąkę. Zagniećcie dobrze rękoma całą masę. Podsypcie stolnicę jeszcze odrobiną mąki ryżowej. Uformujcie wałeczki o średnicy około 1 cm. Pokrójcie je na małe kawałeczki. Gotujcie w osolonym wrzątku około 3 minuty po wypłynięciu.

Zjadajcie!


Leniwe zrobione z mąką ryżową są o wiele delikatniejsze od tych z mąką pszenną. Banan sprawia, że są słodsze, więc możecie się obyć bez bułki tartej z cukrem jako dodatku (dbamy o linię przed wiosną!). Jeśli ktoś z Waszych bliskich lub Wy nie toleruje glutenu, to też Wam się spodoba taki przepis, bo to leniwe w wersji bezglutenowej.

Agnieszka


PRODUKTY Z PRZEPISU

Leniwe w zdrowszej wersji.

Najbardziej lubicie

Pokaż więcej