porady jak to ugryźć

Komosianka z avocado i masłem z orzechów nerkowca. Śniadanie pełne mocy!

Komosianka z avocado i masłem z orzechów nerkowca. Śniadanie pełne mocy!

Pisałam już wielokrotnie, że dobre, ciepłe śniadanie to u mnie podwaliny udanego dnia.  Bez śniadania nie startuję! Udało mi się też przyzwyczaić dzieci do tego, że maksymalnie godzinę po wstaniu z łóżka zaczynają się kręcić koło kuchni, bo burczy im w brzuchu. Śniadania zatem jadamy królewskie☺ Chętnie takie bazujące na dobrych zbożach, które dodają nam zdrowej energii.

Dzisiaj będzie o takim właśnie śniadaniu. Moi Mili, przedstawiam Wam siostrę owsianki i amarantusianki – KOMOSIANKĘ. Pyszne śniadanie bazujące na komosie ryżowej (zwanej inaczej quinoa), dostarczycielce tzw. „białka kompletnego”, czyli takiego, którego nasz organizm nie jest w stanie wytworzyć sobie sam.

Czego będziecie potrzebować?

½ szklanki komosy ryżowej

1 szklanki mleka ryżowego

1 avocado

1 czubatej łyżki masła z orzechów nerkowca

Komosę ryżową płuczemy na bardzo drobnym sitku (jeśli sitko będzie miało za duże oczka, komosa nam ucieknie). Wsypujemy do gotującego się mleka ryżowego. Gotujemy około 15 minut, tak, żeby komosa pochłonęła napój. Na końcu (gdy garnek stoi jeszcze na wyłączonym palniku, na którym gotowaliśmy) dodajemy rozgniecione dokładnie widelcem avocado i masło z nerkowca. Masło z orzechów nerkowca sprawdzi się w tym przypadku zdecydowanie najlepiej. Nerkowce są z natury słodkie. Masło zrobione w 100% z nich również, także staje się naturalnym słodzikiem.

Komosiankę przełóżcie do miseczek i  udekorujcie owocami, które akurat macie pod ręką. Co za smak!

Tak przygotowana porcja starcza dla 2 osób. Jeśli potrzebujecie większej porcji, zabawcie się w tabliczkę mnożenia i przygotujcie większe porcje składników. Komosiankę można bez problemu włożyć w garnku do lodówki i przygrzać następnego dnia.

Królewskich śniadań!

Agnieszka


PRODUKTY Z PRZEPISU

Komosianka z avocado i masłem z orzechów nerkowca. Śniadanie pełne mocy!